Harmanli Town News

Надписът на Паметника на жертвите от Унгарската революция през 1956 г.:"Комунистическата система се провали във всяко отношение. Но би било твърде неразумно, ако повярваме, че сме се отървали от комунистите. Който не познава Сибир, не познава Съветския съюз"!

Защо не съм и аз социалист…

сряда, 14 януари 2009 г.

14 Януари 2009

Малко детенце в Аржентина е облечено в блуза с образа на Че Гевара. Според Че революционерът трябвало да е студена машина за убийства, мотивирана от чиста омраза. Снимка: Ройтерс

Защо не съм и аз социалист като Че Гевара? Лицето ми да е по фланелките на младежи, а българските социалисти да правят клипчета с мое участие. После да ги публикуват в сайта си, заедно с любовни предложения към Станишев и снимки от поредния запой в провинцията. Наистина, защо да не съм като Че Гевара – нима ще е лошо да съм горил като него хиляди книги на клада през 60-те. Да съм ръководил „народни съдилища“, без никакви съдебни процеси като част от кубинската революция. Да съм повтарял постоянно: „За да екзекутираме човек не са нужни доказателства!“ Друга любима реплика да ми е била: „Революционерът трябва да стане студена машина за убийства, която е мотивирана от чиста омраза. Да съм нареждал на отрядите за екзекуция да стрелят от разстояние пет крачки в главата на вече убития – че да му се пръсне черепът. Да съм създал всесилни тайни служби по модела на КГБ в райска островна страна. После да съм правил революции с племето самба в Африка и след това в Боливия.

Защо не съм и аз социалист като перуанеца Педро Мороте, за когото пише друг социалист – полският журналист Ришард Капушчински по време на Студената война. Да съм се обявил като Мороте срещу аристокрацията и да съм се сражавал в партизански отряд, воден от поета Хавиер Харод през 50-те. Да съм правил аграрна реформа и да съм раздавал земя на бедните селяни. Но и да имам такова щастие като Мороте – мой приятел да умре и да ми завещае маса пари. За да мога после, пак като Мороте, деятелят на социалистическите реформи, да отворя в столицата скъпо и изискано заведение, предназначено за аристокрацията и богаташите. Да обикалям в заведението като Мороте – с фрак и доволна физиономия. Даже може като него да си тананикам стиховете на бившия приятел и командир поета Хавиер Харод, убит из засада някога преди.

Млад български социалист носи фланелка с лика на Сталин по време на събора на червените на Бузлуджа. Снимка: liberter.wordpress.com

Защо не съм и аз социалист като немския журналист Гюнтер Валраф, да пиша от „клоаките на капитализма“ по време на Студената война. Да разкривам социални неправди, да критикувам „търгашеската система“, както и тези, които тъжат за отминалата диктатура на Хитлер. Като немския строителен работник Алфред, който в книгата „На дъното“ на Валраф с носталгия разказва как по времето на фюрера са разстрелвали и за открадната връзка на обувка. Защото, който краде от другарите си – или бой до смърт, или разстрел. Алфред също обяснява, че при старата система е имало ред – в Германия и в Европа и старците все още са можели да ходят по улицата. Нещо повече, седемдесетгодишна бабичка е можела да си ходи нощем по улицата с 10 000 марки в джоба и нищо да не и се случи. Прането се е оставяло в двора и не е изчезвала една носна кърпичка. Велосипедите са стояли по цяла година пред къщи – без никой да ги открадне. Уважението към възрастните е било втълпявано правило – в градския транспорт никой младеж не си е и помислял да седне в присъствието на възрастен.

Как може да защитава нацизма този Алфред, не знам? Все едно не знае за лагерите. Прав е Валраф да го осмива в „На дъното“. Но като се замисля, и по комунизма беше по хубаво в България. И при нас имаше ред, не се крадеше, имаше уважение към възрастните – и на улицата, и у дома, и в училището. „Клас стани, клас мирно!“ - ееех, млади години. Казват, че и тук имало някакви лагери, ама аз не вярвам. За това искам да съм като Валраф: изобличител на капитализма, носител на български награди за революционна публицистика, и до днес преподаван в българските университети. Като него да съм бил и сътрудник на тоталитарните тайни служби на Източна Германия в отдела за дезинформация. После обаче и аз да кажа, че не съм сътрудничил „съзнателно“.

Защо не съм и аз един млад социалист в днешна България. Да искам строг контрол в Студентски град в София, пълна национализация на площите, жителство като едно време и силно полицейско присъствие – ако може и жандармерия. Да искам камери на всеки ъгъл и сух режим. Абсолютно безплатно и държавно образование. Какви са тия частни глупости? Между другото, да споменавам на колегите, че ако не слушат, ще ги пратя в лагер, като дойда на власт. От Студентски град да си ходя на излети до Бузлуджа, да нося фланелка с лика на Сталин и да слушам безплатно Веско Маринов. Да пропагандирам изгодните сделки за газа, да празнувам годината на Русия в България и да ме канят в Париж да гледам Лили Иванова. Ех, защо не съм и аз социалист…e-vestnik

HT

Публикуване на коментар

комунистически терор

Оналйн изданието на единственото предаване което разкрива истината за продължаващия и до днес комунистически терор.


http://tinyurl.com/q5cc5e7

х

х
т

Последователи

Muslim Prayer Time

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP